Protestuj膮 przeciw skracaniu tras

W obronie linii 102 stan臋艂y ruchy miejskie z prawego brzegu Wis艂y:
– ZTM chce, 偶eby jej ostatni przystanek znajdowa艂 si臋 na rondzie Waszyngtona, a linia 102 od 1949 r. 艂膮czy Groch贸w i Sask膮 K臋p臋 ze 艢r贸dmie艣ciem. Chcemy silnego transportu publicznego, a nie ci臋膰 w wydaniu ZTM. Wyd艂u偶enie metra na Woli nie powinno si臋 odbija膰 na komunikacji miejskiej na Grochowie – nawo艂uje Kuba Czajkowski z Miasto Jest Nasze. Prezes Zielonego Mazowsza Patryk Bielecki przekonuje za艣, 偶e linia 102 mog艂aby nawet kursowa膰 cz臋艣ciej (co 12 minut) przy utrzymaniu tej samej liczby sze艣ciu autobus贸w do jej obs艂ugi. Wystarczy tylko zmodyfikowa膰 tras臋 – przez nowe osiedla przy ul. Chrzanowskiego na Grochowie, 艣rodek Saskiej K臋py (ul. Zwyci臋zc贸w), mostem Poniatowskiego, Dobr膮 i Tamk膮 z Powi艣la, ko艂o uniwersytetu, Kr贸lewsk膮 i pl. Grzybowskim do dawnej p臋tli na ul. E. Plater. Z M艂ynowa przez Grzybowsk膮 do BUW-u na Powi艣lu mog艂aby za艣 kursowa膰 nowa linia 106, jak proponuje ZTM. Do wczoraj pod petycj膮 w tej sprawie (linia.102.waw.pl) autorzy zebrali ponad 300 podpis贸w poparcia.

Jaros艂aw Osowski / Gazeta Wyborcza Warszawa 鈥 28.01.2020